RETOURNEREN & RUILEN
1. Retourneren via de post
Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan dient u het binnen 14 dagen na leverdatum aan onderstaand retouradres te zenden:
Huuswurk
Grote Bredeplaats 21
8861 BA Harlingen
– Meld uw retour alvast door een e-mail te sturen naar: webshop@huuswurk.nl
– Vermeld uw naam en ordernummer en de reden waarom u gaat terugsturen
– Verpak het artikel of de artikelen in de originele verpakking
– Plaats deze samen met het ingevulde retourformulier in een doos
– Vul op uw pakket het retouradres in
– Lever het pakket in bij een pakketbezorger naar keuze
– Bewaar het verzendbewijs goed
Kosten van deze retourzending zijn voor rekening van de koper. Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het bedrag op uw rekening retour gestort waarmee u de transactie in eerste instantie had betaald. Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben.
Het is niet mogelijk om een product met het retourformulier om te ruilen voor een ander product.
2. Gratis retourneren in de winkel
Het is ook mogelijk om uw retourpakket in de winkel af te geven. Deze retourwijze is gratis. Verpak het artikel of de artikelen in de originele verpakking. Klik hier voor ons adres en openingstijden.
Uw geld wordt in de winkel niet contant uitbetaald. Na ontvangst en controle van de retour wordt het bedrag op uw rekening retour gestort waarmee u de transactie in eerste instantie had betaald. Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben. Het is niet mogelijk om een product met om te ruilen voor een ander product
Geld terug
Bij annuleren/retourneren van een aankoop heeft u recht op terugbetaling van hetgeen u retourneert. Indien u de gehele order retourneert heeft u recht op het totaalbedrag van de order inclusief de originele verzendkosten. Indien u een deel van uw order retourneert heeft u recht op het totaalbedrag van de artikelen die u retourneert. De verzendkosten voor het retourneren van uw order zijn voor kosten van de koper.
Huuswurk stort bij geretourneerde aankopen het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen terug na het bericht van uw retour. Heeft u geen bericht gestuurd dat u de aankoop wilt annuleren, dan geldt het moment dat wij de aankoop retour hebben ontvangen.
Hierbij dient u rekening te houden met het feit dat het product binnen de zichttermijn valt en onbeschadigd of gebruikt is.
Retour/herroepingsformulier
Iedere zending bevat een retourformulier. Dit biedt de mogelijkheid om je product makkelijk te retourneren. Op elk retourformulier staat de informatie hoe u het product kan retourneren. Heeft u niet meer de beschikking over een retourformulier? Neem dan contact op en dan zenden wij u per e-mail een nieuw exemplaar.
Melden schade direct na ontvangst
Controleer altijd direct bij ontvangst alle artikelen. Meldt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst de schade via een e-mail naar: webshop@huuswurk.nl (na die periode kunnen wij geen schadegevallen meer in behandeling nemen). Voorzie uw schademelding via de e-mail bij voorkeur van foto’s van het beschadigde artikel en indien van toepassing ook van de beschadigde doos en/of verpakking.
Uitzonderingen retourneren
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar;
b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
Bedenktermijn
Bij iedere koop op afstand is een bedenktermijn (of herroepingstermijn) van kracht. Dit geeft u de mogelijkheid om het product te beoordelen na aanschaf. De bedenktermijn betreft een periode van 14 dagen en deze start op het moment van de leverdatum van uw product (dus niet direct bij aanschaf). Binnen deze periode is het mogelijk om zonder opgaaf van reden van de aankoop af te zien. Bij iedere retournering vernemen wij echter graag wat de reden is van het afzien van het product om zo onze dienstverlening te verbeteren. Het retourformulier is bijgesloten bij uw zending. Heeft u nog vragen of opmerkingen? We horen het graag van u.