LEVERTIJD & VERZENDKOSTEN
Wanneer wordt de bestelling bezorgd?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook een snelle levertijd niet gehaald worden, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Verzendkosten
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:
€ 8,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen
€ 9,95 voor pakketten Nederland
€ 10,95 voor pakketten Belgïe & Duitsland
Huuswurk werkt samen met PostNL om ervoor te zorgen dat u uw pakket zo snel mogelijk in huis hebt. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Aflever- en ophaalmogelijkheden
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, bieden wij diverse mogelijkheden op het gebied van afleveren en ophalen van uw bestelling. We zetten ze hieronder op een rij. De volgende mogelijkheden zijn van toepassing:
1. Geef bij uw bestelling aan dat u deze wilt ophalen in de winkel
Wanneer u ervoor kiest om uw items gratis af te halen, krijgt u van ons een e-mail zodra uw bestelling klaar ligt. U kunt vervolgens, bij vertoon van uw bestelbevestiging, uw bestelling afhalen bij ons in de winkel tijdens onze openingstijden. Klik hier voor het adres en de openingstijden.
Ons winkeladres voor afhalen: Grote Bredeplaats 21, 8861 BA Harlingen
2. Laten bezorgen op elk door u gewenst adres in Nederland, België of Duitsland
Bij producten die wij zelf op voorraad hebben is dit 1-4 werkdagen. Voor producten die onze leverancier op voorraad heeft is dit 3-7 werkdagen. Dit hangt af van de desbetreffende leverancier. Is een artikel niet meer op voorraad dan kunt u dit artikel niet in uw winkelmandje plaatsen.
Orders bestaande uit artikelen met verschillende levertijden worden verzonden wanneer deze zijn verzameld. Hierbij geldt dat het artikel met de langste levertijd de levertijd van uw bestelling betreft. Voor levering ontvangt u een track & trace code zodat u op de hoogte bent van de geplande leveringen.
Hergebruik van dozen
Onze winkel krijgt per jaar veel dozen binnen. Bij veel bedrijven wordt een doos na 1x gebruikt te zijn weer weggegooid, terwijl deze vaak nog prima te hergebruiken zijn. Door de doos vaker te gebruiken besparen we productie en recyclingkosten en de energie die hiervoor gebruikt wordt. De gemiddelde doos kan prima 3x gebruikt worden voor verzending voor de doos zijn stevigheid verliest. Wij maken een selectie van dozen die wij kunnen hergebruiken. Zo kan het zijn dat uw webshop bestelling in een andere doos binnenkomt dan u misschien zou verwachten.
Retourkosten voor eigen rekening
Wij als bedrijf werken hard om duurzamer te worden. Wij willen de consument hiermee ook inspireren en dat zij met ons meedoen. In de wereld van online shopping zijn het grote bedrijven die gratis retourneren aanbieden. Iets wat vaak mogelijk gemaakt wordt door grote investeerders. Voor de meeste online shops kan dit echter niet uit. Wij begrijpen dat dit een aantrekkelijk aanbod is voor de consument. Natuurlijk willen wij als bedrijf ook groeien. Dat doen wij liever op een verantwoorde en bewuste manier. Met ons retourbeleid willen we onze klanten een bewustere keuze laten maken bij de aankoop van hun product. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, mocht er iets mis zijn met de bestelling.
Waarom rekenen wij verzendkosten en geen gratis verzending?
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden van uw pakket (de vervoerders versturen helaas niet gratis), moeten op de één of andere manier betaald worden. De meeste webshops berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen – zoals meestal gebeurt bij andere webshops.
Wij vinden dit echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dus eigenlijk teveel betalen doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend. Wij houden de kosten liever open en eerlijk!